دوستی

بسیاری از ما انسانها ، برای آنکه حافظه مان خوب کار کند،به دوستی نیاز داریم.گذشته را به یاد آوردن ،آن را همیشه با خود داشتن شاید شرط لازم برای حفظ آن چیزی است که تمامیّت من‌ آدمی نامیده می شود.برای آنکه من کوچک نگردد،برای آنکه حجمش حفظ شود،باید خاطرات را همچون گلهای درون گلدان آبیاری کرد،و این مستلزم تماس منظم با شاهدان گذشته،یعنی دوستان، است.آنان آینه ما هستند،حافظه ما هستند؛از آنان هیچ چیز خواسته نمی شود،مگر آنکه گاه به گاه این آینه را برق اندازند تا بتوانیم خود را در آن ببینیم.

اما دوستی باید ارزشی بالاتر از همه چیزهای دیگر داشته باشد،دوست دارم بگویم :میان حقیقت و دوستی من همیشه دوست را بر می گزینم.دوستی برای من نشانه آن است که چیزی نیرومند تر از ایدئولوژی ،نیرومندتر از کیش و آیین و نیرومندتر از ملت وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد